Skepp och hoj!

Hej bloggen!
Nu gungar det på Atlanten kan jag tala om för er som befinner sig på fastlandet. Vi har seglat i 3 dagar nu och för er som aldrig åkt båt på Atlanten så kan jag berätta att havets färg här är helt magiskt. Runt oss finns det bara vatten, glittrande mörkblått klarblått vatten som rör sig i stora dyningar. Vågorna är 6 meter höga och nu har sjöbenen kommit på plats. Dagen vi lämnade Spanien bakom oss spydde några i min klass 16 gånger. Alla kände sig helt utmattade. Vi alla är fortfarande påverkade av sjön, men man vänjer sig! Vi har kommit in i vaktpassen och jag jag som är med i styrbord har vakten 8-12. 
 
Igår satte vi segel, sex stycken till och med. Idag när vi kom upp för att gå på vakten var det dimmigt. Men så ropar kapten plötsligt: På styrbord poopdäck ser man 3 valar! (på mer normal svenska säger man kolla på högersida uppe på det däcket där man styr) VALAR - det är ju HUR coolt som helst! Efter en timma kom det delfiner också. Jag blev helt exalterad och det var så grymt häftigt! Jag ska banne mig bli delfinskötare.
 
Imorgon klcokan 9 på morgonen beräknas vi komma fram till Marocko. Nu seglar vi utanför Afrikas kust i ca. 6 knop.
Puss på er alla. Skepp och hoj!



Kommentarer
Postat av: Apoteket Nordstan Göteborg

Grattis till att INTE vinna tävlingen vem matar fiskarna flest gånger på ett dygn!

2009-11-01 @ 12:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0