KLARA PÅ NYA ÄVENTYR - snart på Disney DVD

http://www.ockerogymnasieskola.se/tsgunilla/rapporterochlogg/elevernasdagbok.4.29f75a3b115e50fd81f80002275.html

DET ÄR VÅR SKOLBLOGG SOM KOMMER UPPDATERAS VARJE DAG!!!!!!!! CHECK IT OUT!!!!

Det slog mig just, som en blixt från himelen slog det mig att SHIT BANANAS!! Jag åker om 10 timmar!!! 10 timmar!!! DET ÄR INGENTING. Shit. Jag har precis packa ner allt och namnat, precis som på dagis. 20 kg + 5 kg handbagae + datorväska.
(+ en påse med leksaker till barnen som vi ska träffa på ett barnhem i Marocko).

Vi kommer att segla 75% - 95% av tiden vi är ute till havs. När vi seglar över Atlanten kommer vi inte se land på 16 dagar. Sjukt? JA!

Resmålsdestinationerna är:

Cádiz, Spanien                      
Safi, Marocko                         
Mindelo, Kap Verde                 
St Georges, Grenada                       
Santo Domingo, Dominikanska Republiken

Vi kommer vara i varje hamn ca. 6 dagar. Där kommer vi göra stadsbesök, utflykter, skolbesök och gå på middagsbjudningar och sånt där... I svenska och samhällskunskap har vi fått en fokusuppgift där vi kommer skriva ett arbete om en fokusfråga. Min fråga är "Kvinnans roll i samhället". Jag ska alltså intervjua och iaktta kvinnor i de olika länderna och jämföra dem med varandra och med Sverige. I fysiken är vår reseuppgift bland annat att navigera efter stjärnorna.

Ombord jobbar vi i 4 timmars pass. Vi är uppdelade i 3 vakter, Barbord, Midskepps och den (bästa) vakten: Styrbord (som jag är med i). På vaktpassen gör vi allt från att laga mat, skrubba däck, hålla utkik, styra skutan, sätta segel. Ja, allt man nu gör på en tremastad bark. Det kan ju vara bra att veta att jag inte har internet eller telefon, jag kommer inte befinna mig i updatezoner så ofta om man säger så. Men jag kommer har en mailadress som går till båten via en satelit. Jag har inte mailadressen ännu men snart så!!

Vi kommer fira jul i karribien, det ska bli GRYYYMMMTTTT!!!!!!

Erik min käre bror och nu även bloggassistent(/slav?) kommer uppdatera denna bloggen då och då.
Men kolla skolbloggen för där läggs även bilder upp med jämna mellanrum :

Jag upprepar:

http://www.ockerogymnasieskola.se/tsgunilla/rapporterochlogg/elevernasdagbok.4.29f75a3b115e50fd81f80002275.html

Nu ska jag ut på de sju haven! Nästa gång ni ser mig är jag mer världsvan än många andra.

Vänner, släkt och familj - om inte ni fanns vore jag inte här, jag kommer sakna er massor, men det vet ni nog redan.




Land i sikte, skepp och hoj. Ha det bra här i Sverige önskar lilla jag: Klara


NU KÖR VI, FULL FART!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Adrian

Klara!

Glöm inte: ha så jävla underbart kul! LEV FÖR VAR ENDA SEKUND!



Så jävla grymt kommer du ha det! Lycka till med allt och trevlig resa, så får vi ses sen när du är hemma igen, jag vill veta ALLT.



<33

2009-10-21 @ 14:45:36
URL: http://lindholmarn.blogspot.com/
Postat av: Mamsen

Som vissa öckeröare gör med Sex and the city, kommer jag att göra med Disney´s nya brakcuccé "Klara på nya äventyr", SE DEN VARJE DAG!

2009-10-21 @ 19:41:27
Postat av: Hanna

Jag är såhäääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääär avundsjuk. Och lite till. Ha det bäst!

2009-10-23 @ 21:35:04
URL: http://dearhanna.blogg.se/
Postat av: kickan34

gud va coolt! :) lycka till o ha de superbra !:)



Kram

2009-11-14 @ 22:49:16
URL: http://kickan34.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0