It's starts

Hej alla mina antusiastiska bloggläsare!

Nu befinner jag mig i hamnstaden Cádiz i södra Spanien. Vi kom hit igår, helskinnade och väldigt glada. Efter förvånadsvisgod flygplatsmat landade vi vid 15 tiden. Stårlande solsken och perfekt värme mötte oss! Väl på båten fick vi instalera oss i våra hytter, bädda, lära oss arr sjöstuva, packa upp osv. Efter det var det dags för en efterlängtad måltid, ris kött och sås. Efter middagen myset vi på däck, kollade på fiskarna, skrev dagbok, dansade och spelade gitarr. Klockan 11 var det läggdags och det var VÄLDIGT skönt att sova.

Idag blev vi purrade klockan 07.00. Frukosten son bestod av gröt och mackor serverades kvart över 7. Sen var det upphissning av flagga
och uppställning. Klockan 9 var vi startklara för att inta Cádiz stad. Med bikini i ryggsäcken och sandeler på fötterna var vi redo att sola och shoppa, men ack... DET SPÖREGNADE. Men efter 20 minuters bussresa klarnade det upp och vi blev åter på humör.

Jag var i en 9personers grupp och vi gick runt på gatorna i den väldigt mysiga staden. Till lunch delade vi upp oss och jag, Max och Emelyåt den GODASTE paellan!! :D

Sen gick vi till stranden och badade i de ENORMA vågorna och konstaderade att detta är andra dagen av 2 månader och att Öckerö måste vara den bästa skolan i hela universum.

Tillbaka vid båten åt vi quinoa och köttgryta. Nu sitter vi på ett Internetcafé och schteker och  dricker lemonada. Jag säger bara att om det fortsättersåhär bra så kommer allt segla i hamn. HÖHÖ!

Puss på er och njut av bilderna.

PS ! VI HAR FÅTT VÅRA MAILADRESSER!!!!!    Maila mig på (inga bilder- det går via satelit och kostar ca. 100 tusen) MEN GÄRNA MASSA GULLIGA MAIL TILL:

[email protected]

[email protected]

 Jag & emely
 
UNDERBART!!

FLER BILDER PÅ FEJJAN!!!!

Skepp och hoj, imorgon har vi säkerhetsövningar hela långa dagen och på måndag seglar vi till Marocko. Sköt om er där hemma jag tänker mycket på er!

JAG UPPREPAR: [email protected]


Kommentarer
Postat av: Avundsjuk fan

Jag vill också vara i 25 gradiga Spanien och bada och äta spansk mat!!!!!

2009-10-22 @ 21:20:14
Postat av: emelie

åh gummsan , jagblir avundsjuk! jag saknar dig redan ! även om vi inte sågs när du vahemma eller ... men ändå ! det känns konstigt . älskar dej draktjejen

2009-10-24 @ 00:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0