Basic Safety!

Nu har vi startat vår säkerhetskurs! Tjoho det är väldigt kul och vi har inte ens börjat med det roliga ännu. Det lär konstigt men strunt samma... De två första dagarna hade vi brandteoro, då fick vi lära oss allt om hur man släcker en brand på bästa sätt, testa att andas i med syrgas, rökdykarutrustning, "rulla slang" och lära oss massa  viktiga led ord som:
1.RÄDDA
2.LARMA
3.SLÄCK

Det är den ordningen man ska hantera en brand, nu fick ni veta det också! Bra va? Jag känner mig defenitivt mer förberedd ifall det skulle börja brinna och nu i veckan ska vi testa att släcka riktiga bränder, göra klaustrofobitest, rökdyka, rädda människor (dockor) ur en brand osv. VI SKA AGERA BRANDMÄN HELT ENKELT!

Idag hade vi sjukvårdsteori! Så nu kan vi även ta hand om skadade människor, vi vet i vilken ordning man ska hantera ett olycksfall och vad man ska tänka på. Mun mot munmetoden, hjärt och lungräddning mm. har vi utfört. Egentligen tycker jag att det vore en självklarhet att alla elever i skolan lärde sig viktiga punkter inom sjuk och brandvård!

Nu... lite bilder att ta del av. Enjoy






Alex jag Märta, med hjälmarna och radio :D

Elina Märta Jag i rökdykmasker

Ebba som har "brutit benet" och Ola och Johanna som lägger om benet.

Alexandra och Amanda som hade överlevnad idag. Detta är deras vanliga kläder, de gillar orange.


Nu ska Jenny laga Nalle Puh pasta hihi.
ADIOS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0