Update

Första riktiga skoldagen idag. Gött! OM 6 VECKOR SKA VI KORSA ATLANTEN!!
Nu luktar mina händer diskmedel, jag har mat i magen och ska nu ut och bada.
Friidrottsdagen går var bra, jag hoppade 1,90 i läng UTAN ansats!
Sen träffade jag Miami-Lollo och fick pasta sallad och firade hennes mormors födelsedag.

Jag har fått en lektion om öliv av några i klassen. HAHA!
Fiskmås heter på ömål gale, och statsbo (alltså jag) heter shotte, en shotte flera shottar.
Och om det är shottar som kommer till ön ser öborna det direkt:
1. Shottar ställer bilen på färjan med ca. 2 meters mellanrum - detta är dumt för då får inte lika många plats.
2. De låser bilen om de går ut på den när de åker färjan - helt normalt enligt mig att man låser sin bil om man går ifrån did, men öborna menar på att ingen endå kommer köra iväg eller ta något.
3. En shotte säger till sina barn när de åker färja: -Åh barn! Nu ska vi åka båt. Öborna är mycket noga med att färjan är ingen båt, det är en bilfärja.

Man kan även vara halvpalt, eller hel palt. Helpalt är om man flyttat från stan till ön med båda sina föräldrar - utsocknes helt enkelt. Halvpalt är om ena ens förälder är öbo och den andra inte är det. För att räknas som öbo måset man ha mins 3 generationer som bott på ön.

Nästa destination: badstranden.

xoxo klara!

Kommentarer
Postat av: :)

:)

2009-08-19 @ 23:08:09
Postat av: Lisa

Glöm inte flytvästen på båten till fastlandet på fredag shotten!

2009-08-19 @ 23:13:39
Postat av: Kungbele

:)

2009-08-20 @ 08:54:09
Postat av: mikaela

du är så hääääärlig <3

2009-08-20 @ 11:07:55
URL: http://storyofmikaela.blogg.se/
Postat av: Michelle

ahhahah fan vad kul xD

2009-08-20 @ 18:09:08
URL: http://michellekallin.blogg.se/
Postat av: Elin Johnsson

Det här är roligt! Jag kommer att läsa din blogg varje dag framöver!

2009-08-28 @ 09:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0