Inför gymnasiet

Om två dagar flyttar jag ut till en ö i Göteborgs norra skärgård. Där ska jag tillbringa mina tre gymnasieår. Det känns kul att flytta, men konstigt samtidigt. Jag ska laga mat, tvätta, diska, lägga mig i tid, plugga, träna, festa, umgås med vänner, betala hyra, städa, gå i skolan, you name it. Jag ska leva där, utan att mamma eller pappa har ett vakande öga på mig hela tiden. Det blir mycket mer ansvar än innan, mina föräldrar uttrycker det som att de ska klippa navelsträngen -en gång till-. 

Jag kommer åka hem de flesta av helgerna. Då ska jag umgås med kompisar och min familj. Det är mycket som kommer förändras, jag kommer börja i en ny klass med nya människor. För två månader sedan gick jag i 9B, eller snarare 9BÄST som vi var kända som på skolan. 9B var en vass klass med många ljushuvuden och några få klantskallar. En bra blandning helt enkelt!
 Jag är säker på att jag kommer sakna mina underbara vänner, mamma, pappa och framförallt min bror! Jag känner att detta är en livschans och jag är en av de 44 som kom in på DSG år 2009. Jag är lyckligt lottad. Vänner, släkt och familj finns kvar, någon gång ska man flytta hemifrån, jag gör det några år tidigare än de flesta andra, men jag är säker på att det kommer bli GRYYYMMMT!

Idag är det min första bloggdag på den här bloggen (alla borde verkligen fira!).  Här har jag lovat ganska många vuxna och ännu fler i min egen ålder att uppdatera mitt nya öliv. Det tänker jag göra också, jag kommer skriva om havet runt mig, våra resor, hur mitt liv kommer arta sig på den lille ön och om min något udda gymnasieskola. 

Xoxo, you know you love me! Klara


PS. Jag varnar redan nu för felstavning, jag har en tendens att skriva så det ryker på tangentbordet.
So, i övermorgon tar jag mitt pick och pack och flyttar hemifrån, och hur pirrigt det än känns så ska det bli så jädrans kul!. DS.

Kommentarer
Postat av: mikaela

det låter verkligen skrämmande att flytta hemifrån. Tänk dig själv hålla i en äcklig disktrasa? :)

Men jag finns här som stööd ! I promies you <3

2009-08-15 @ 20:10:49
URL: http://storyofmikaela.blogg.se/
Postat av: emmaaa

wiihoooo! skall läsa så mycket jag bara kan !!

2009-08-17 @ 10:33:38
URL: http://elektronisk.webblogg.se/
Postat av: KungBele

Vi ser och hör allt och då menar jag ALLT;)

2009-08-18 @ 13:44:04
Postat av: erikijo

kommentera före pappa ;)

2009-08-18 @ 20:46:36
Postat av: Elin Johnsson

Klara! Du har några helt fantastiska år framför dig. Allt låter så spännande men du ska veta att jag saknar dig. Och er.

2009-08-28 @ 09:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0