Fredagsmys

Igår städade vi, och tvättade kläder (det sker inte av sig själv längre...konstigt). Det blev kliniskt rent och Märta började till och med putsa fönster, men jag påstod att det kommer en fönsterputsare och gör det på utsidan av fönstrerna men då bara hånskrattade hon och Jenny åt mig och skrev STADSBO i min panna. Sedan drog vi till Sara och Louise som för övrigt har en gigantisk lägenhet med pampampam.... DISKMASKIN -- riktig lyx för oss studenter, så vi slösade på både teskedar och tallrikar. I denna kolossala lägenhet bjöds det på hemmabakad toskakaka, te och vi hade med oss glass och nougatsås. Mycket gott, sen drog vi på partaj för Emilia på en strand någonstans ♥

Min morfar fyller år idag, grattis till dig! Och hurt-mormor springer tjejmilen för 20:de året på söndag, hejaheja!

Komplicerad dag idag! Jag har lyckats med något jag aldrig gjort förut, jag har tappat bort något viktigt - min mobil - den är spårlöst försvunnen. Plötsligt slogs jag av tanken: "tjohej, var är min mobil?"  Svaret var tragiskt men enkelt, den är antingen borta eller stulen. Den är avstängd när jag ringer så antingen ligger den i ett dike eller i någon annans ficka...Jag hoppas den kommer fram.
Hemvägen idag var lång pga köerna, men vi hade en glad busschufför som stod för underhållningen. När jag landade på Göteborgs central kände jag hur cilivicationen runt omkring mig intog min kropp och jag insåg att allting lever vidare som vanligt, folk stressar på, spårvagnana tuffar vidare och staden is alive. Det är bara jag jag har valt att lätta från fastlandet.

Nu är jag hemma och har ätit en god middag, snart ska jag sova men först ska jag umgås med Ben & Jerry(s).


Kommentarer
Postat av: Bussiga busschauffören

En busschaufför, en busschauför...samlar karma.

2009-08-29 @ 19:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0