Äppelpaj, hyttindelning och havsbad

Dagens stora händelse: vi blev inlottade i hytter och i vaktschemat till båten, jag kom i babord hytt 10! Ska ligga i en koj där nere långskepps, alltså längs med skeppet. Det är nog bäst för om man mår lilla och ska sova så vaggas man till sömns av havets vågor istället för att åka upp och ner i kojen. Jag är riktigt nöjd. Vi har även läst regler och säkerhetsföreskrifter som gäller ombord bland annat "Under lektion, uppställning och måltider får inget kel förekomma, alla står för sig själva". Först trodde vi att det var någon av alla seglartermer, men icke.De syftar på myspys kel... haha, Lappen (våran lärare som påstår att det enda vi tonåringar har i huvudet är sex, sex och mer sex) tror inte att vi kommer klara just den punkten. ..

Idag bakade jag en äppelpaj med vaniljsås, mina gulliga sambos Märta och Jenny, jag och en annan go tjej i klassen som heter Alvina tog cyklarna till en badplats och avnjöt hela pajen. Det blev bad för min del, och det var... uppfriskande. Efter mig badade några tappra tanter som var minst 73+!!! Turkosa crocs hade de på fötterna (Heja alla morderna seniorer!),


Bild på brudarna när vi äter äpplepaj på bryggan

Kommentarer
Postat av: Mormor o Morfar

Mycket trevlig läsning

kramar från Falköpingsseniorerna.

2009-08-26 @ 21:22:10
URL: http://Klarhettillklarhet
Postat av: Undrande Flundran

Får kel förekomma vid göstaken?

2009-08-27 @ 21:49:57
Postat av: Elin Johnsson

Va mysigt ni har!

2009-08-28 @ 09:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0